Pn-Pt: 8:00 - 20:00 | Sob: 9:00 - 17:00

Zdarza się…

Zdarza się…

  • Aktualizacja:
  • Dodano:
  • Ocena:
    1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek
    Loading...

Zdarza się…

Szkody nie przewidzimy. Czasem jest to wynik naszej nieuwagi, innym razem czyjegoś błędu. Niezależnie od okoliczności zdarzenia, aby szybko o nim zapomnieć warto mieć świadomość jak wygląda proces likwidacji szkody. Dzięki temu będziesz wiedział jak się zachować, krok po kroku. Zyskasz cenny czas i szybciej otrzymasz należne odszkodowanie.

BLS

  1. Zgłoszenie szkody – powiedz nam co się stało

Na samym początku ubezpieczyciel musi poznać szczegóły okoliczności zdarzenia.

  • W sytuacji, gdy to Ty jesteś sprawcą szkody lub sprawca jest nieznany, a posiadasz polisę autocasco – zgłoś szkodę ze swojej polisy.
  • W sytuacji, gdy ktoś inny spowodował szkodę, która Cię dotknęła – zgłoś ją w ramach polisy OC sprawcy, w jego towarzystwie ubezpieczeń. Ważne jest, abyś każdorazowo w takiej sytuacji precyzyjnie ustalił wszystkie niezbędne dane sprawcy szkody wraz z numerem jego polisy. Jeśli zdarzy się, że sprawca nie ma polisy możesz zgłosić taką szkodę w zakładzie ubezpieczeń w którym Ty masz polisę OC – zakład ubezpieczeń będzie w takiej sytuacji dochodził zwrotu kosztów z Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Gdy wiesz już, że szkodę będziesz zgłaszał z polisy You Can Drive, w zależności od tego czy preferujesz kontakt telefoniczny czy mailowy masz różne możliwości.

  • Rozmowę z dostępnym całą dobę konsultantem infolinii – dzwoniąc pod numer 0 801 55 50 50
    lub +48 (58) 555 50 50
  • Lub wypełnienie dedykowanego formularza w eKoncie ubezpieczeniowym: www.ekonto.hestia.pl

Pamiętaj, że zgłoszenia nie musisz dokonywać osobiście. Może to zrobić ktoś z Twojej rodziny, a nawet znajomy. Ważne jednak, abyś przekazał wybranej osobie wszystkie dane na temat zdarzenia oraz pojazdu/mienia.

[Oblicz składkę url=’https://www.youcandrive.pl/direct/forms/calculation/newKom/CalculationRegisterS1.seam’ text=’Oblicz składkę ubezpieczenia OC w mniej niż <em>minutę</em>’]

  1. Oględziny – Specjalista przyjedzie w wyznaczone przez Ciebie miejsce

Po zarejestrowaniu szkody nasi eksperci zarekomendują Ci odpowiednią ścieżkę likwidacji. W zależności od tego co i jak bardzo zostało uszkodzone, możliwe sa różne opcje np.: wizyta likwidatora mobilnego lub likwidacja uproszczona (na podstawie przesłanej dokumentacji/rozmowy telefonicznej).

  1. Gromadzenie dokumentacji – im szybciej, tym lepiej

O dokumentacji potrzebnej do wydania decyzji poinformuje Cię konsultant infolinii, a następnie likwidator mobilny. Wszystkie dokumenty należy dostarczyć jak najszybciej, ponieważ to na ich podstawie Opiekun Szkody przyznaje odszkodowanie. Często wystarczy przesłać tylko ich skany bądź zdjęcia..

  1. Ustalenie odpowiedzialności z polisy, czyli ustalenie kto jest winny za szkodę

Opiekun szkody na podstawie zgromadzonej dokumentacji oraz zapisów Ogólnych Warunków Ubezpieczenia lub ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, ustala kto odpowiada za zdarzenie. To jeden z najważniejszych momentów po zgłoszeniu szkody. Likwidator samodzielnie występuje o notatkę Policji z miejsca zdarzenia lub/i potwierdzenie okoliczności przez Sprawcę. Jeżeli jednak jesteś w posiadaniu któregoś z tych dokumentów – prześlij go do towarzystwa. To znacznie przyspieszy pracę nad daną sprawą.

  1. Decyzja – wiesz jak wysoką wypłatę otrzymasz

Informację na temat kwoty przyznanego odszkodowania otrzymasz listownie. Możesz jednak w każdym momencie procesu likwidacji wskazać, że preferujesz kontakt mailowy. W ten sposób wszelkie informacje dotrą do Ciebie wcześniej.

Pamiętaj, że za każdym razem gdy masz jakiekolwiek pytanie dotyczące szkody, możesz skontaktować się z naszą infolinią.